La pràctica consisteix en fer 3 comentaris de caràcter denotatiu i connotatiu:
En aquesta imatge podem observar un nen mirant enrere i recolzant un peu en un monopatí enmig d'una carretera. Al fons hi veiem una gran ciutat amb alts edificis, palmeres i pals de llum. Està feta al natural, i és complexa, icònica, monosèmica i original.
Pel que fa al format, és horitzontal, i considerem que és un pla general perquè es veu la pesona però bastant entorn. L'angulació respecte el nen és 7/8 i normal, i es tracta d'una composició clàssica perquè ell, que és el punt d'interès, està al centre. També destaquen els edificis i la palmera de l'esquerra. Hi predominen les formes rectangulars, tret definitori de la construcció humana. Les línies de força les marcaran els edificis i els pals i cables de llum. L'aire ocuparà la zona del cel.
A més a més, la llum és tova, natural i de colors pastel, podent ser de matí o ja més aviat el vespre. No hi ha contrast i l'angulació no està definida. És una imatge en colors poc saturats, on els tons blavosos destaquen. També hi ha verd a les plantes i vermell a les cases. La temperatura de color és més aviat freda. Per últim, la textura és principalment rugosa, a excepció del cel. També hi ha un enfocament selectiu, ja que el fons no és nítid.
Connotativament parlant, el nen transmet aventura i atreviment. No és una imatge publicitària, i per tant no va dirigida a ningú.
Se'ns presenta una imatge publicitària de la marca Estrella Damm. Hi veiem un grup de 6 joves prenent el sol a la platja i amb cerveses a la mà. Està feta al natural i és complexa, icònica, monosèmica i estereotipada.
Està presa horitzontalment i es tracta d'un pla conjunt amb angulació frontal i picada. La composició és clàssica i el centre d'interès és el grup de nois i les lletres a sobre. Hi trobem com a línia de força l'horitzó. L'aire ocupa el cel.
D'altra banda, la llum és dura, natural i de migdia, ja que les ombres creen molt de contrast. L'angulació és zenital. Els colors estan força saturats, i predominen el blau del mar, el vermell del logo, el marró de la sorra i el color de la pell. La textura és rugosa a la sorra i llisa al mar. Finalment, és una imatge nítida i enfocada.
Quant al sentit connotatiu, ens transmet una sensació de relax i diversió, d'estiu i amistat. El que intenta aquesta imatge publicitària és seduir a públic jove que pugui beure alcohol, entre 18 i 30 anys aproximadament. Ens vol vendre la cervesa i ho fa a través de la idea que a l'estiu, sota el sol i amb els amics no hi ha res millor que una Estrella ben fresca. Fa ús de patrons ideals, com la felicitat i la joventut. La imatge i l'eslògan: "Mediterràniament" es complementen, el text és un recolzament.
El recorregut visual d'aquesta imatge consisteix en una libèl·lula recolzada en un pal i gotes d'aigua que li cauen a sobre. Està feta al natural i és simple, icònica, monosèmica i original.
El format és horitzontal i forma un pla detallat. L'angulació és lateral i normal. La composició és clàssica, i l'element d'interès és l'insecte. Com a línies de força trobem la cua de l'animal i el pal, i existeix un moviment causat per l'aigua que el ruixa. Hi ha un fora de camp, quelcom que mulla la libèl·lula. A més, la llum és natural i sembla de tarda, pels colors ataronjats. No s'hi veuen ombres ni contrast. L'angulació de la llum respecte l'insecte és picada i frontal, ja que li ve de cara.
Per últim, els colors estan prou saturats i destaquen el taronja, el negre i el verd. La temperatura de color és càlida i la textura rugosa a l'insecte. Hi veiem, també, un enfocament selectiu perquè el fons no és nítid.
El significat connotatiu de la imatge ens aporta sensació de tranquilitat, naturalesa i bellesa. No és una imatge publicitària.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada